Vår personal

Anki Rick

VD

anki.rick@kompisassistans.se

010-22 81 401

Min främsta uppgift som VD på Kompis är att lyssna på vad medlemmar, kunder, anhöriga och personal upplever fungerar bra samt vad som behöver utvecklas. Dessutom är min uppgift även att ta Kompis in i framtiden med alla möjligheter och utmaningar som det innebär.

Jag har arbetat med personlig assistans sedan 1995 och har såklart haft en massa olika roller under de åren, bl.a. som verksamhetschef, regionchef och VD. Min fritid spenderar jag och min man gärna på vår segelbåt, vi har dessutom två Ragdolls som brukar få hänga med.

Selina Tesfay

Verksamhetsledare med hr-ansvar

selina.tesfay@kompisassistans.se

010-228 14 06

Maria Ahlnander

HR och Kvalitetsrådgivare

maria.ahlnander@kompisassistans.se

010-22 81 404

Min främsta uppgift som HR och Kvalitetsrådgivare på Kompis är att lyssna på vad personal upplever fungerar bra samt vad som behöver utvecklas. Jag kan också vara utförare i vissa delar.

Jag kommer senast från Feelgood, företagshälsa där jag har arbetat med organisationsutveckling, handledning, konflikthantering och terapi. Har tidigare arbetat som personlig assistent under många år, varit HR och Kompetensutvecklingschef på annat assistansbolag samt varit delägare i CareOf utbildning som håller Kompis assistentutbildningar. Har också arbetat som teckenspråkslärare för hörande och dövblindtolk.

Min fritid spenderar jag och min man gärna ute i naturen tillsammans med vår hund och även katt. Till sommaren blir jag farmor för första gången.

Joakim Tillberg

Informatör och marknadsansvarig

joakim.tillberg@kompisassistans.se

010-22 81 405

I min roll som informatör och marknadsansvarig kommer jag tillsammans med våra stödfunktioner jobba proaktivt och strategiskt, med våra kunder i centrum, med olika aktiviteter och event för att bygga och stärka Kompis Assistans varumärke för framtiden. Jag har under ca 30 år haft flera olika roller inom både försäljning och inom vård och omsorg såsom skötare, samordnare, handledare, VD, försäljningschef, enhetschef, försäljningskoordinator inom SoL och LSS. 

På fritiden pysslar jag gärna om vårt hus och under höst- och vintermånaderna upptar jakt en stor del av helgerna. Jag har även en engelsk veteranbil som det blir några turer med under sommaren.

Oscar Wetterlund

Marknadsassistent

oscar.wetterlund@kompisassistans.se

0771-404525

I min roll som marknadsassistent gör jag regelbundna reportage kring hur tillgängligheten fungerar på olika platser och evenemang som t.ex. om man sitter i rullstol etc. Jag hjälper även till med evenemang och aktiviteter på Kompis tillsammans med vår informatör och marknadsansvarig.

Innan jag blev anställd på Kompis så jobbade jag som marknadsassistent på ett annan assistans bolag i 6 år. På min fritid trycker jag om  att bowla, träffa mina vänner, fika på stan m.m.

Eva Gustavsson

Ekonomichef

eva.gustavsson@kompisassistans.se

010-2281403

I min roll som ekonomichef kommer jag tillsammans med mina kollegor skapa förutsättningar för att kunna leverera verksamhet av hög kvalité. Jag har arbetet med ekonomi i olika roller och verksamheter sedan 1995. Känns spännande att få arbeta i en medlemsägd organisation med stort hjärta där vi kan underlätta vardagen för våra kunder.

På fritiden hänger jag på Friskis där jag också är ledare, att träna tillsammans får mig att må bra och ger mig balans mellan arbete och fritid. Familjen är viktig för mig och vi tillbringar mycket tid tillsammans, gärna i vår stuga i Blekinge.

Matheo Johansson

Kund-och personalansvarig

matheo.johansson@kompisassistans.se

010-22 81 424

Jörgen Parnola

Kund-och personalansvarig

jorgen.parnola@kompisassistans.se

010-22 81 433

Jag är kund- och personalansvarig.  Min främsta uppgift är att leda och fördela arbetet samt kvalitetssäkra assistansen. Jag har mångårig erfarenhet av behandlingsarbete samt enhetschefsarbete på olika HVB-hem i Dalarna. Arbetar på Kompis sedan augusti 2022 och är placerad på kontoret i Borlänge.

Lisa Arnborg

Kund-och personalansvarig

lisa.arnborg@kompisassistans.se

010-22 81 432

Jag är kund- och personalansvarig. Min främsta uppgift är att leda, fördela samt kvalitetssäkra det dagliga arbetet hos de assistansberättigade på Kompis Assistans. Jag har många års erfarenhet av arbete inom HVB-hem, ledsagning och avlösarservice, bostad med särskild service för vuxna samt personlig assistans.  Arbetar på Kompis sedan augusti 2022 och är placerad på kontoret i Borlänge.

Alexandra Perdén

Kund-och personalansvarig

alexandra.perden@kompisassistans.se

010-22 81 418

Jag är kund- och personalansvarig och har under många år arbetat i olika ledande roller tillsammans med människor i olika livssituationer. Har även arbetat som personlig assistent och det är något jag tycker är fantastiskt.

Började på Kompis i november -23 och är placerad på kontoret i Borlänge.