Vår personal

Linnéa Sennrot

Kund-och personalansvarig

linnea.sennrot@kompisassistans.se

010-22 81 411

Jag arbetar som kund- och personalansvarig på Kompis Assistans och har haft denna roll på tidigare arbetsplats under ca tre år. Med en gedigen bakgrund som personalansvarig inom olika områden har jag utvecklat en djup förståelse för personalhantering och kundrelationer. Tidigare har jag även drivit ett café och arbetat med administration, vilket har gett mig en bred erfarenhet inom både ledarskap och verksamhetsstyrning.

På min fritid värdesätter jag att spendera tid med min familj, som består av min man, våra två barn, vår hund och katt. En stor del av min fritid tillbringas i ishallen tillsammans med min son, som spelar ishockey, eller på landet där vi njuter av naturen och familjelivet.

Cecilia Schrewelius

Kund- och personalansvarig

cecilia.schrewelius@kompisassistans.se

010-228 14 22

Jag är kund- och personalansvarig . Har arbetat inom LSS sedan 1997 i olika roller, inom Kompis Assistans sedan 2007 i flertalet roller och har också haft förtroende uppdrag i Styrelsen i Kompis Assistans. Lever själv med assistans i familjen då min son har beviljad assistans. Jag lyssnar helst på hårdrock och sommarens högtid är Sweden Rock.

Catarina Remnolf

Kund- och personalansvarig

catarina.remnolf@kompisassistans.se

010-228 14 31

Jag är kund- och personalansvarig. Har jobbat många år inom primärvården för att sen sadla om och jobba inom civilsamhället som generalsekreterare. Där jobbade jag med politiskt påverkansarbete för ensamstående föräldrar och deras barn. Har nu jobbat med personlig assistans i 4 år. På fritiden är jag och min hund gärna ute i naturen.

Åsa Runnström

Kund- och personalansvarig

asa.runnstrom@kompisassistans.se

010-228 14 27

Jag är kund och personalansvarig. Har en lång bakgrund från vård och omsorg. Har arbetat med Personlig assistans sedan 2016 med kund och personalansvar. Gillar att vara ute i naturen och följa årstiderna. Tillbringar halva året på min kolonilott så odling är ett stort intresse. Spelar gärna sällskapsspel och lagar god mat med mina döttrar och mina vänner.

Annika Karlsson

Kund-och personalansvarig

annika.karlsson@kompisassistans.se

010-22 81 425

Jag är kund- och personalansvarig och har arbetat inom assistansen sen 2013. Under tiden jag studerade till beteendevetare så jobbade jag extra som personlig assistent och fastnade helt för yrket. 2015 började jag jobba hos Kompis, först som personlig assistent och sen 2018 som Kund- och personalansvarig. Vintern är min årstid, älskar allt som har med snö att göra. Snabba skidor och nypistade längdspår, kan det bli bättre?

Ann-Louise Magnusson

Kund- och personalansvarig

ann-louise.magnusson@kompisassistans.se

010-228 14 21

Jag är kund- och personalansvarig. Har lång erfarenhet av att leva med en nära anhörig med funktionsnedsättningar som även har behov av personlig assistans, men också kontakter med myndigheter, kommunen och vården. På fritiden busar jag gärna med mina tre barnbarn som jag är mormor till. Tycker om att röra på mig och gör det helst på landsvägscykel men går in i gymmet eller yogar när andan faller på. Annars sitter jag gärna med en god bok eller kollar på en bra serie för att varva ner. 

Elisabet Block

Löneadministratör

elisabeth.block@kompisassistans.se

010-228 14 17

I rollen som löneadministratör ansvarar jag för att löner blir korrekta och att de betalas ut i tid. Ansvarar även för rapporter kring sjukfrånvaro, semester och pension, samt skriver avtal och diverse intyg. Det ingår även att ha kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan och Skatteverket, samt ansvarar för olika statistiker till bl. a. Statistiska centralbyrån. Har arbetat i Kompis sedan 2013.

Inger Johansson

Löneadministratör

inger.johansson@kompisassistans.se

010-228 14 16

I rollen som löneadministratör ansvarar jag för att löner blir korrekta och att de betalas ut i tid. Ansvarar även för rapporter kring sjukfrånvaro, semester och pension, samt skriver avtal och diverse intyg. Innan det var jag arbetsledare för flera team med personliga assistenter. Det ingår även att ha kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan och Skatteverket, samt ansvarar för olika statistiker till bl. a. Statistiska centralbyrån. Har arbetat i Kompis sedan 2003

Susanne Ström

Koordinator

susanne.strom@kompisassistans.se

010-228 14 02

Min roll som koordinator i Kompis Assistans är att samordna utbildningar, aktiviteter i assistansen men även samordnare och support för våra medlemmar. Planera och genomföra event som föreningsstämma, medlemsmöten och assistentträffar.  Jag svarar i Kompis växel när du ringer, har arbetat på Kompis sedan 2003. 

Jimmy Persson

HR-partner

jimmy.persson@kompisassistans.se

010-228 14 10

Min främsta uppgift som HR-partner på Kompis är att utveckla processer inom kompetensförsörjningen och vara ett stöd för chefer i frågor som rör bl.a. rekrytering, introduktion och utbildning samt som systemansvarig för vårt rekryteringverktyg Teamtailor. Jag är utbildad beteendevetare (inom pedagogik, personal och arbetsliv) och har flera års bakgrund inom vård och omsorg både på utförarsidan och myndighetsutövning.  Erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete.  Har varit anställd på Kompis sedan 2020.