Vår personal

Anki Rick

VD

anki.rick@kompisassistans.se

010-22 81 401

Min främsta uppgift som VD på Kompis är att lyssna på vad medlemmar, kunder, anhöriga och personal upplever fungerar bra samt vad som behöver utvecklas. Dessutom är min uppgift även att ta Kompis in i framtiden med alla möjligheter och utmaningar som det innebär.

Jag har arbetat med personlig assistans sedan 1995 och har såklart haft en massa olika roller under de åren, bl.a. som verksamhetschef, regionchef och VD. Min fritid spenderar jag och min man gärna på vår segelbåt, vi har dessutom två Ragdolls som brukar få hänga med.

Maria Ahlnander

HR-chef

maria.ahlnander@kompisassistans.se

010-22 81 404

Min främsta uppgift som HR och Kvalitetsrådgivare på Kompis är att lyssna på vad personal upplever fungerar bra samt vad som behöver utvecklas. Jag kan också vara utförare i vissa delar.

Jag kommer senast från Feelgood, företagshälsa där jag har arbetat med organisationsutveckling, handledning, konflikthantering och terapi. Har tidigare arbetat som personlig assistent under många år, varit HR och Kompetensutvecklingschef på annat assistansbolag samt varit delägare i CareOf utbildning som håller Kompis assistentutbildningar. Har också arbetat som teckenspråkslärare för hörande och dövblindtolk.

Min fritid spenderar jag och min man gärna ute i naturen tillsammans med vår hund och även katt. Till sommaren blir jag farmor för första gången.

Rebecca Hummelgård

Systemförvaltare

rebecca.hummelgard@kompisassistans.se

010-228 14 13

Jag arbetar som Systemförvaltare och Tillväxtansvarig. Med snart två decennier inom personlig assistans har jag erfarenhet från många olika roller – personlig assistent, kundansvarig, kontorschef samt ansvar för budget, utbildning och tillväxt. Personlig assistans är för mig mycket mer än en reform, det är en självklar rättighet. Därför känns det både meningsfullt och inspirerande att få vara en del av Kompis Assistans, där dessa värderingar verkligen får ta plats och där medlemmarna har en unik möjlighet att påverka och forma vår gemensamma framtid.

Jag har arbetat på Kompis Assistans sen november 2024 och är placerad i Borlänge.

Oscar Wetterlund

Marknadsassistent

oscar.wetterlund@kompisassistans.se

0771-404525

I min roll som marknadsassistent gör jag regelbundna reportage kring hur tillgängligheten fungerar på olika platser och evenemang som t.ex. om man sitter i rullstol etc. Jag hjälper även till med evenemang och aktiviteter på Kompis tillsammans med vår informatör och marknadsansvarig.

Innan jag blev anställd på Kompis så jobbade jag som marknadsassistent på ett annan assistans bolag i 6 år. På min fritid trycker jag om  att bowla, träffa mina vänner, fika på stan m.m.

Jörgen Parnola

Bemanning och Rekryteringssamordnare

jorgen.parnola@kompisassistans.se

010-22 81 433

Jag är Bemanning och Rekryteringssamordnare och har mångårig erfarenhet av behandlingsarbete samt enhetschefsarbete på olika HVB-hem i Dalarna. Arbetar på Kompis sedan augusti 2022 och är placerad på kontoret i Borlänge.

Lisa Arnborg

Kvalitetscontroller

lisa.arnborg@kompisassistans.se

010-22 81 432

Jag är Kvalitetscontroller och har många års erfarenhet av arbete inom HVB-hem, ledsagning och avlösarservice, bostad med särskild service för vuxna samt personlig assistans.  Arbetar på Kompis sedan augusti 2022 och är placerad på kontoret i Borlänge.

Alexandra Perdén

Teamchef

alexandra.perden@kompisassistans.se

010-22 81 418

Jag är Teamchef och har under många år arbetat i olika ledande roller tillsammans med människor i olika livssituationer. Har även arbetat som personlig assistent och det är något jag tycker är fantastiskt.

Började på Kompis i november -23 och är placerad på kontoret i Borlänge.

Linnéa Sennrot

Teamchef

linnea.sennrot@kompisassistans.se

010-22 81 411

Jag arbetar som Teamchef på Kompis Assistans och har haft denna roll på tidigare arbetsplats under ca tre år. Med en gedigen bakgrund som personalansvarig inom olika områden har jag utvecklat en djup förståelse för personalhantering och kundrelationer. Tidigare har jag även drivit ett café och arbetat med administration, vilket har gett mig en bred erfarenhet inom både ledarskap och verksamhetsstyrning.

På min fritid värdesätter jag att spendera tid med min familj, som består av min man, våra två barn, vår hund och katt. En stor del av min fritid tillbringas i ishallen tillsammans med min son, som spelar ishockey, eller på landet där vi njuter av naturen och familjelivet.

Malin Karlsson

Teamchef

malin.karlsson@kompisassistans.se

010-228 12 28

Jag arbetar som Teamchef i Stockholm och började på Kompis för ca ett år sedan. Jag kommer ursprungligen från akutsjukvården och ambulans. Har dom senaste 10 åren arbetat inom assistansen, där har jag även varit utbildningsansvarig.  På min fritid står jag helst på en fotbollsarena och hejar på Djurgårdens IF eller odlar och plockar svamp på mitt lantställe.